Kom Änglar!!!



Gick inn på bloggen Twilight och såg en låt text som de hade lagt ut som passade skit mycket med New Moon. Låten heter Kom Änglar med Lars Winnerbäck.



Här är texten med förklaring hur den passar inn på New Moon:

Den vackraste stunden i livet var den när du kom (Edward hade väntat länge på Bella, och hade inte träffat någon som henne tidigare)
och allt var förbjudet (Han är vampyr, han hade ingen rätt att älska henne, han hade ingen rätt att åtrå henne, som han pratar om i Eclipse)
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvudet
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna, (Passar väldigt bra, right? Och Edward säger något om att hans hjärta aldrig hade slagit, men när han var ifrån Bella så kändes det som att det inte fanns där)
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna (Edward hör folks tankar som röster i huvudet, och han kan inte höra Bellas tankar, så då försvinner hennes tankar)

O jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria (På Bellas födelsedag så tror hon att Edward bara är ledsen för att hans familj håller på att splittras osv, men han döljer egentligen mycket mer)
men det visa' sig dagen därpå att jag hade gjort fel (Vilket hon förstår några dagar senare)
när jag gav dig en gloria
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon (Bella tror att Edward aldrig har älskat henne)
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick
där ifrån (Edward lämnar henne)

Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt (Bella kallar Edward för en ängel och hon kommer närmare döden)
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is (Bella skulle bli Edwards, och vampyr, men hon tror inte det längre när han lämnar henne)

Och du somna' den natten så vaken och drömde om allt
som vi kunnat göra (Bella drömmer om Edward)
O om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt,
o om nån att beröra (Kanske Jacob? Han är varm och han är kär i Bella..)
Och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken (Edward kan inte höra Bellas tankar)
men själv låg jag tyst i min säng och så frälst av den farliga branten (Okej, Edward sover inte, men han ligger säkert ändå och funderar om det var rätt att lämna Bella..)
jag liksom föll över kanten (När Bella hoppar från klippan)

Så kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt (Bella kallar Edward för en ängel och hon kommer närmare döden)
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is (Bella skulle bli Edwards, och vampyr, men hon tror inte det längre när han lämnar henne)

Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat (När Edward lämnar Bella)
O där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat (Bella tror att Edward aldrig älskade henne, det var bara hennes egen illusion)

För så kom änglar och ta mig till henne och ge mig en chans (Edward vill till Bella hela tiden när han är borta)
för jag tror att snart brinner ett hjärta för henne någon annan stans (Jacobs hjärta brinner också för Bella)

Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt (Bella kallar Edward för en ängel och hon kommer närmare döden)
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is (Bella skulle bli Edwards, och vampyr, men hon tror inte det längre när han lämnar henne)

Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt (Bella kallar Edward för en ängel och hon kommer närmare döden)
här sitter jag och baddar såren med salt
det går åt helvete med allt (När Bella gör farliga grejer och hör Edwards röst så gör det inte ont för stunden, men efteråt gör det ont. Bella är deprimerad när Edward är borta, och hon tror att det går bra att låstas, men Charlie har genomskådat henne, han fattar att allt inte är som det ska)

Men den vackraste stunden i livet var den när du kom. (Men samtidigt tänker Bella att om några år, när såren går att leva med, så kanske hon kan vara glad för den tiden hon fick med Edward, även fast det är tungt att leva med att han lämnade henne)

Källa: Twilight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
MySpace Playlist at MixPod.com