Kapitel 5 ''Drömmar om min älskade''

Var hällsade alla twilight fans på planeten jorden!!XD (Sämsta humorn. Jag vet!!)
Nu kommer då kapitel 5 och jag är ledsen för att ni får vänta..

                                                                   
                                                                      **********

                                                                         Kapitel 5

Han kom som han hade sakt på kvällen och jag hade nästan gett upp hoppet om att han skulle komma. Han hade på sig ett par svarta mjukisbyxor och en vit t-shirt och jag ville bara slita det av honom när han kom tilbaka och kysste mig igen.  Efter att ha kysst honom hela dagen började jag bli torr i munnen och drog mig då undan. Mina läppar smakade Jacob med en blandning av mint. Han hade väl sprungit hem efteråt för att göra iårdning sig och det fick mig att komma på att jag inte hade gjort iårdning mig än. Jag hade fortfarande skorna på mig med den röda tubtoppen och blå jeans och min andedräkt luktade nog inte så gott. Därför gick jag motvilligt ifrån honom och genom vardagsrummet där mamma och pappa satt för att gå till badrummet.

- Hur mår Jacob, frågade pappa och jag såg säkert skylldig ut.

Därför halvsprang jag in i badrummet och låste dörren om mig. Där stannade jag ett tag för att sammla mig själv så att jag skulle kunna ljuga för mamma och pappa. Jag gick ut ur badrummet och stannade framför mamma och pappa.

- Godnatt, sade jag och gav de en varsin kyss på kinden.

- Du behöver inte låtsas som om han inte är här. Vi vet, sade de och jag vart helt röd. Varför skulle jag ha ärvt den egenskapen av min mor, frågade jag mig själv.

- Vad då, jag förstår inte vad ni menar, sade jag och jag hörde hur dålig jag var på att ljuga.

- Du är lika usel på att ljuga som din mor, sade pappa och kollade sedan på mamma och kysste hennes hand och mamma började skratta.

Jag klarade inte vara kvar längre så därför gick jag mot mitt rum.

- Hon ser precis ut som du när du skulle ljuga för Charlie när jag smög inne på ditt rum, sade han till mamma och de skrattade högt tillsammans.

De hade tydligen gjort samma sak när mamma fortfarande bodde hos min morfar. Jag kom in i mitt rum och där satt han på min säng och han såg mina rosor på kinderna och såg frågande på mig. Jag sa ingenting utan satte mig på sängen och började prata om något annat. Det var så lätt att prata med honom. Den ändå gången man var tyst var när vi kollade på varandra eller när våra munnar var upptagna med annat. När vi vart trötta lade vi oss ner i sängen bredvid varandra och jag lade huvudet mot hans stora bröstkorg. Han gav mig en godnattkyss och sedan somnade vi. Denna natt drömde jag om Jacob igen men nu avvisade han mig inte längre och jag vaknade inte med tårar i ögonon utan hade ett leende på läpparna. Först förstod jag inte vad som hade hänt men sen kände jag någon snarkande som höll om mig. Då kom jag ihåg gårdagen och kramade då Jacob och kysste hans läppar lite lätt innan jag somnade om.

Denna dröm var ny. Jag satt på min säng och väntade på någonting när Jacob kom in genom fönstret och kastade sig mot mig i sängen. Han började kyssa mina läppar ivrigt och hjärtat skenade iväg igen. När han tog ett fast grepp om mitt vänstra bröst började jag rysa och vart lika ivrig som honom. Jag tryckte mig hårdare mot honom och mina läppar började stå på sig. Plagg efter plagg åkte av tills vi låg med naken hud pressad mot varandra och jag kände hans styva kön mella mina ben och han förde sig in i mig.

Jag vaknade med svett i pannan och kände en hand smeka mig längst min rygg och jag vart besviken när jag förstod att det bara var en dröm.

- Godmorgon, sade jag somndrucket när jag såg han ansikte och han flinade.

- God morgon, sade han och kysste mitt hår och fortsatte sedan flina åt mig.

- Vad är det?, frågade jag förvirrat.

- Du har väldigt underhållande drömmar, sade han och jag hade nästan glömmt bort att han kunde se vad jag hade drömt innat.

Varför skulle man ha en kraft som avslöjade sina tankar. Av minsta lilla beröring skulle han veta vad jag tänkte och jag var röd i ansiktet. Jag måste säkert ha sett rolig ut med min svullna läpp och mitt nu tomat röda ansikte.

- Bli inte generad. Det var rörande. Jag trodde inte du hade sånna drömmar. Jag trodde nästan att det hända på riktigt ibland, sade han och kysste mina läppar och jag kramade om honom hårdare.

- Skulle du vilja komma hem till mig, frågade han när vi såg solen gå upp över himmlen.

Jag reste lite på mig och lade min vikt på min armbåge för att se in i hans ögon.

- Såklart jag vill, sade jag och kysste honom innan jag gick upp för att hitta några bra bekväma kläder.

Jag valde de grå jeansen, mina svarta converse och ett vitt linne med en stor rödhårig varg på och bestämde mig för att ta på mig en munktröja utan på. Det var faktiskt lite kallt. Jag har diskuterat många gånger med Alice om det vita linnet eftersom hon tycker att man ska ha ett plagg en dag och sen slänga den. Därför hade jag minst sju stycken liggandes i garderoben. Jag kunde inte bestämma mig för om jag  skulle gå in i badrummet och byta om men det var nog det smartaste att göra. Så jag tog snabba steg mot badrums dörren och jag tog god tid på mig. När jag kom in i rummet igen satt han på en stol vid det vita skrivbordet och han vände sig mot mig när han hörde mig. Han såg då min tröja med vargen på och han började då flina lite för sig själv.

- Jag tycker om din tröja, sade han och började sedan kyssa min nacke och det fick mig att rysa.

- Den påminde om dig, sade jag och vart generad igen och sedan hoppade vi ut genom fönstret och sprang hem till Jacobs hus.

När vi var framme välkommnade Billy mig varmt som han alltid brukade göra med nu sneglade han på våra händer som kramade varandra hårt.

- Vad bra att du har berättat för henne. Då slipper jag se dig sådär deppig igen. Jag skulle inte kunnat klara att se dig en minut till när du bara låg och glodde hela dagarna, sade Billy och jag vart nyfiken men Jacob drog med mig till hans rum.

- Så jag var inte den ändå som var olycklig, sade jag när han hade stängt dörren om sig.

- Nej, det kan man inte säga. Du vet inte hur plågsamt det var för mig att hålla det hemligt för dig sade han och gick närmare mig.

- Då kanske du kan förstå hur det var för mig. Jag visste inte ens om du gillade mig. Jag trodde faktiskt att du bara träffade mig för att du är kompis med mamma och pappa, sade jag och fortsatte sedan.

- Det har gjort ont i mig i sju år nu och jag vågade inte säga något för jag ville inte offra våran vänskap, sade jag och jag började bli ledsen när jag tänkte tillbaka på såren i hjärtat och kunde nästan känna smärtan igen.

Jacob tog tag i min haka för att se in i mina ögon.

- Det  värkar som  om ingen av oss mådde så bra av det, sade han och log lite snett.

- Men nu har vi varan och jag tänker aldrig släppa dig, sade han och jag gick vilse i hans ögon när han sade det till mig.

- Det samma här. Jag skulle inte orka vara kvar längre om inte du fanns, sade jag och han såg oroligt på mig.

- Du får inte säga så Nessie. LOVA mig att aldrig göra något dumt om det skulle hända något mellan oss eller mig, sade jag och han lät nu upprörd.

- Jag lovar. Men skulle inte du känna samma sak om det skulle hända något med mig, sade jag och jag såg att han förstod.

- Jo. Det kanske jag skulle göra. Men då får vi se till att det inte händer något, sade han och jag nickade.

- Men jag är lite nyfiken på drömmarna du hade, sade han och jag sänkte blicken igen.

- Du såg ju, sade jag och vart generad ännu en gång.

- Men har du drömt så jämt, frågade han. Sen du var SJU år, sade han och han började nästan skratta.

- Nej, det var inte riktigt så. Det här var första gången vi hade gått så långt, sade jag och tänkte jag och tänkte tillbaka på drömmen och började le.

- För det mesta drömde jag att vi gick på stranden och vi kysstes. Varje morgon vaknade jag och trodde att för en gångs skull skulle det ha hänt. När jag förstod att det hade varit en dröm blev jag förtvivlad och det började göra ont i hjärtat, sade jag och jag såg i att han kollade oroligt på mig.

- Men jag vart ännu olyckligare än förut för jag trodde värkligen inte att du gillade mig ett dugg. Då började drömmarna handla om att du avvisade mig istället och då vart det bara värre, sade jag med tårar i ögonen och kunde inte hålla tillbaka några.

Jacob såg det och tog upp mitt ansikte varsamt mot honom igen.

- Hur kunde du tro att jag inte gillade dig. Att jag inte älskar dig, sade han och det såg ut som att han också började gråta men var inte säker.

- Jag visste ju inte vad jag skulle tro. Du hade ju inte visat något och jag ville inte den som förstörde våran vänskap, sade jag och jag lät frustrerad.

- Sch.. Vi behöver inte tänka mer på det. Det viktiga är att vi älskar varandra, sade han när han kysste mina läppar och det var så passionerat och jag kunde bara inte vara ledsen längre.

När vi båda  behövde kippa efter luft började han kyssa min nacke men stannade sedan upp.

- Jag älskar dig Reneesme Charlie Cullen, sade han och jag slängde mig över honom för att kyssa honom.

                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
MySpace Playlist at MixPod.com